Chornice - poloha na trati 40.4 km, nadmořská výška 319 m
Nádraží se rozprostírá na sever od obce Chornice, mezi říčkami Nectava a Jevíčka. Chornické nádraží je křižovatkou - na tři strany se tady rozbíhají tratě - na severozápad k Moravské Třebové a Třebovicím, na jihozápad k Velkým Opatovicím a dále přes Boskovice až do Skalice nad Svitavou, a konečně na jihovýchod je situována naše dráha do Prostějova. Každá trať míří do jiného kraje - Pardubického, Jihomoravského a Olomouckého.
Starší razítko stanice
Chornické nádraží bývalo uzlovou stanicí Moravské západní dráhy a tomu také odpovídalo jeho vybavení - velká přijímací budova, obytná budova a skladiště. Dále byla stanice vybavena vodárnou s obytnými přístavbami po obou stranách (dochoval se i vodní jeřáb ke zbrojení lokomotiv), výtopnou pro jednu lokomotivu, v roce 1908 vybudovanou točnou a v roce 1953 postaveným stavědlem. Do současné podoby bylo nádraží rekonstruováno v roce 1978 včetně výstavby čerpací stanice s nádržemi pohonných hmot. Tento rok souvisí s ukončením parního provozu na trati.
Nádraží na starých fotografiích (obrázek 2 zdroj: Roman Jeschke, obrázek 3 a 4 zdroj: Oldřich Koudelka / Chornice aneb staletí pod štíhlou kráskou)
Nádraží v roce 1973 (zdroj: Vladimír Londin / 100 let Moravské západní dráhy)
Výbava nádraží v 70. letech - vodárna a zbrojení lokomotivy v roce 1973, výtopna v roce 1973 a točna v roce 1978 (obrázek 1 až 3 zdroj: Vladimír Londin / 100 let Moravské západní dráhy, obrázek 4 zdroj: Jaroslav Křenek)
Nádraží v roce 1973, osobní soupravu vede lokomotiva řady 433.0 (obrázek 1 zdroj: Vladimír Truxa, obrázek 2 zdroj: Josef Chvosta)
Nádraží v 90. letech, osobní dopravu zajišťují lokomotivy řady 735 a 749 a motorové vozy řady 810 (obrázek 1 zdroj: Pavel Krupička, obrázek 2 zdroj: Petr Páleník, obrázek 3 zdroj: Jiří Novák, obrázek 4 zdroj: zelpage.cz, obrázek 5 zdroj: Jindřich Rosa)
Oslavy ke 100. výročí Moravské západní dráhy v září 1989 (zdroj: stanice Prostějov hlavní nádraží)
Většina zařízení se na chornickém nádraží dochovala. Na všechny tři strany dráhy je zajišťována nepravidelná osobní doprava a dále doprava nákladní.
Nádraží na letecké mapě z roku 1938 a 2000
OBRAZOVÁ GALERIE K TÉMATU: stanice Chornice ve výročním roce 2019 (1-28, z toho vodárna 11-12, vodní jeřáb 13-14, skladiště 15, výtopna a točna 16, točna 17-21, čerpací stanice 22-23).