Jesenec

 
Jesenec - poloha na trati 27.9 km, nadmořská výška 480 m
 
Na jižním okraji Jesence, kudy prochází železnice, byla nejprve jakási nákladová stanice - nákladiště s jednou kusou kolejí firmy Schröter (dřevo a kamení) a vážní domek, kde se na mostní váze suroviny zvážily a naložily na vagony. Osobní zastávka byla zřízena až v roce 1937. Do tohoto období patrně spadá změna označení nedaleké stanice ve Dzbelu, která byla předtím zvána jako Dzbel-Jesenec (byla tak společnou stanicí pro obě vesnice). Dřevěná čekárna byla zbudována po válce v roce 1947. Svébytným prvkem u některých čekáren Moravské západní dráhy byl suchý záchod, taktéž ze dřeva. Nakládková kolej byla později zrušena (nacházela se před křížením železnice se silničkou). Dřevěnou čekárnu, podobně jako další takovéto kryté přístřešky u trati, ohlodal zub času. V roce 2021 byla instalována moderní čekárna.
 
Stanice s nakládkovou kolejí a vážním domkem v roce 1906 a pak v roce 1989 (obrázek 2 zdroj: Petr Páleník)
 
 
 
Stanice v 90. letech, osobní soupravu vedou lokomotivy řady 749 a 735 (obrázek 2 zdroj: Petr Páleník)
 
 
 
Stanice v roce 2006, osobní dopravu zajišťuje motorový vůz řady 851 (zdroj: Aleš Kuba)
 
 
 
OBRAZOVÁ GALERIE K TÉMATU: stanice Jesenec ve výročním roce 2019 (1-12).
07.jpg
08.jpg
09.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
17.jpg
18.jpg